ettbarfotabarn.blogg.se

ett nytt år

Publicerad 2013-01-07 00:42:00 i Allmänt

Jul och nyår har passerat och det är ett nytt år. De senaste veckorna har varit hektiska med olika firanden, heltidsplugg utan ledighet över jul och flyttpackande. Igår flyttade vi in i vår nya lägenhet och även om det är många flyttkartonger kvar att packa upp tänker jag tillåta mig själv att koppla av ett par dagar utan massa måsten, jäktande och magont som kommer på köpet av all stress. Och jösses så välbehövligt det är. 
 
 

Kommentarer

Postat av: linda

Publicerad 2013-01-13 19:19:40

Hej, jag tycker att dreads är otroligt fint och har ett par frågor om dina :)
hur gjorde du dina? vilken metod använde du?
hur, och hur ofta tvättar du håret?

Svar: Mina dreads är tuperade och sedan virkade, det finns andra metoder bla twist and rip, att låta håret dreada sig själv och vax. Vax ska man absolut inte använda, resten av metoderna är bra vad jag vet. Jag tvättar dreadsen med vanligt shampoo, just nu ett från urtekram. Håret längst fram som inte är dreadat tvättar jag var tredje dag ungefär och dreadsen när dom börjar klia. Kanske någon gång i månaden. Givetvis kan man tvätta dom flera gånger i veckan med, det är en smaksak. Min hårbotten blir inte fet där jag har dreadsen och det luktar inte heller så därför tvättar jag dom inte oftare.
None None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dreadlocksprydd mamma till Love född 2010. Jag kommer blogga om pyssel, inredning, nära föräldraskap och om min vardag

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela