ettbarfotabarn.blogg.se

Allt blev så väldigt annorlunda mot vad jag trodde för fem år sedan

Publicerad 2013-01-20 01:42:00 i Allmänt

Jag har alltid gillat färg, och under min tonårstid testade jag de flesta färgerna på mitt hår. Det ena färggladare än det andra. En påsk hade jag rosa hår med en turkos slinga i mitten av luggen tillsammans med rosa och turkosa fakedreads och gula cyberlocks. Inte helt olikt ett påskägg. Jag minns att jag tänkte att när jag var "vuxen" skulle jag ha många mer piercingar och tatueringar, och jag skulle minsann inte skaffa barn innan 30 och jag skulle vägra Svenssonlivet och allt vad det innebar.
Och nu sitter jag här med sambo, barn, hund och en katt i ett bostadsområde där det mest bor pensionärer och barnfamiljer. Jag drömmer fortfarande om att flytta utomlands ett tag och se något annat och att leva ett mer naturligt liv men jag känner inte att det måste hända nu så som jag gjorde då.  Allt blev så väldigt annorlunda, och det blev så himla lycket bättre.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dreadlocksprydd mamma till Love född 2010. Jag kommer blogga om pyssel, inredning, nära föräldraskap och om min vardag

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela